کد مطلب:277203 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:125

بشارت ظهور حضرت ولی عصر در کتاب دید
در كتاب «دید» كه از كتب مقدسه هندیان است بشارت ظهور مبارك حضرت ولی عصر (علیه السلام) چنین آمده است:

«پس از خرابی دنیا، پادشاهی در آخر الزمان پیدا شود كه پیشوای خلایق باشد، و نام او «منصور» باشد و تمام عالم را بگیرد، و به دین خود در آورد، و همه كس را از مؤمن و كافر بشناسد، و هر چه از خدا بخواهد بر آید». [1] .



[ صفحه 297]



در برخی از روایات اسلامی، ائمّه معصومین (علیهم السلام) «منصور» را یكی از اسامی مبارك حضرت مهدی (علیه السلام) خوانده، و آیه شریفه: «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسرِفُ فِی القَتلِ اِنَّهُ كانَ مَنْصوراً» [2] را به آن حضرت تفسیر نموده اند كه آن یگانه باز مانده حجج الهی، ولیّ خون مظلومان و منصور و مؤیّد من عند الله است.

و در همین رابطه در ضمن حدیثی از امام باقر (علیه السلام) روایت شده است كه فرمود:

«القائِمُ مِنّا مَنصُورٌ بالرُّعْبِ، مُؤیَّدٌ بِالنَّصْرِ، تُطوی لَهُ الأرضُ، وَ تَظهَرُ لَهُ الكُنُوزُ، وَیبلغ سُلطانُهُ المَشرِقَ وَ المَغرِبَ». [3] .

«قائم ما به وسیله رعب (در دل دشمنان) یاری می شود، و با نصرت الهی تأیید می گردد، زمین زیر پایش پیچیده می شود، و گنجهای زمین برای او ظاهر می شود، ودولت او به شرق و غرب عالم می رسد».

ناگفته نماند كه مضمون این بشارت و همچنین بشارتهای دیگری كه در كتب مقدّسه اهل ادیان آمده است در بسیاری از روایات اسلامی به صورت گسترده ای وارد شده، و ما در فرصتهای مناسب برخی از آنها را ذكر خواهیم نمود، و آنچه در اینجا آوردیم فقط محض اطلاع است.


[1] بشارات عهدين، ص 245؛ او خواهد آمد، ص 66؛ علائم الظهور كرماني، ص 18.

[2] سوره اسراء، آيه 33، جهت اطلاع بيشتر به كتاب المحجّة ص 127 ـ 129 مراجعه فرماييد.

[3] بحار الانوار، ج 52، ص 191، ح 24 ؛ بشارة الاسلام، ص 99 ؛ و منتخب الاثر، ص 292.